Volumen 68, núm. 1, 2016, p. 105-109

Late Paleocene Cancellariidae (Gastropoda: Neogastropoda) from Baja California, Mexico

María del Carmen Perrilliat1,*, Alejandro Cristín2

1 Instituto de Geología, Universidad Nacional Autónoma de México, Ciudad Universitaria, 04510 CDMX, México.
2 Posgrado en Ciencias de la Tierra, Instituto de Geología, Universidad Nacional Autónoma de México, CDMX

Abstract

Four gastropod species including two new ones, belonging to the family Cancellariidae, of the genus Cancellaria , are described and illustrated for the late Paleocene Sepultura Formation in Baja California, northwestern Mexico. The new species Cancellaria bajaensis and Cancellaria paleocenica are established from well preserved specimens.

Key words: cancellariid gastropods, late Paleocene, Baja California, Mexico.

Resumen     Abstract     HTML     XML     PDF     V. 68 N. 1 (2016)